تحلیل آماری مقالات و پایان نامه

گروه علمی پژوها متخصص در زمینه تحلیل آماری مقالات و پایان نامه ها...ترجمه و ویرایش تخصصی مقالات ISI ✅ترجمه وب سایت ها و کتب ✅ترجمه بازرگانی و اداری ✅ترجمه چند رسانه ای

تحلیل آماری مقالات و پایان نامه

گروه علمی پژوها متخصص در زمینه تحلیل آماری مقالات و پایان نامه ها...ترجمه و ویرایش تخصصی مقالات ISI ✅ترجمه وب سایت ها و کتب ✅ترجمه بازرگانی و اداری ✅ترجمه چند رسانه ای

آموزش پایان نامه با ترم افزار SPSS

ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺜﺎل ﻣﻮﺿﻮع ﺷﻤﺎ:

«ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ در ﺳﺎزﻣﺎن آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺖ.»

ﻗﺪم اول: ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ را ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ( اﯾﻦ آﻣﻮزش ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻘﯿﺎس ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﻟﯿﮑﺮت اﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ از ﺧﯿﻠﯽ زﯾﺎد ﺗﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ)

ﻗﺪم دوم: ﻧﺮم اﻓﺰار spss را ﺑﺎز ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ و ﺑﻪ روی variable view ﮐﻠﯿﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ.( ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ)

اﯾﻦ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﺮای وارد ﮐﺮدن داده ﻫﺎی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار اﺳﺖ.

ﻗﺪم ﺳﻮم: ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺎﻻ در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺳﻮاﻻت ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﻨﯿﺪ. اﻟﺒﺘﻪ ﻗﺒﻞ از ﺳﻮاﻻت اﮔﺮ ﮔﺰﯾﻨﻪ دارﯾﺪ ﺑه ﻋﻨﻮان ﺳﻦ ﯾﺎ ﺟﻨﺴﯿﺖ آﻧﻬﺎ را ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﻨﯿﺪ. ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﮑﻞ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ ﺟﻨﺴﯿﺖ، ﺳﻦ، ﺳﻮال ۱، ﺳﻮال ۲ و…..

ﻗﺪم ﭼﻬﺎرم: ﻫﺮﮐﺪام از ﺳﻮاﻻت ﺷﻤﺎ ﭼﻨﺪ ﮔﺰﯾﻨﻪ دارﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ در اﯾﻨﺠﺎ آﻧﻬﺎ را ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﻨﯿﻢ ﻣﺜﻼ ﺟﻨﺴﯿﺖ دو ﮔﺰﯾﻨﻪ دارد ﻣﺮد و زن . ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﺮد ﻋﺪد ۱ را اﺧﺘﺼﺎص ﻣﯽ دﻫﯿﻢ و ﺑﻪ زن ﻋﺪد۲

وﻟﯽ ﺳﻦ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻧﺪارد ﮐﻪ ﺑﺎ ﺳﺘﻮن ﺳﻦ ﮐﺎری ﻧﺪارﯾﻢ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﻮاﻻت ﺷﻤﺎ ﯾﻌﻨﯽ q1. Q2 ﭘﻨﺞ ﯾﺎ اﺣﺘﻤﺎﻻ ﻫﻔﺖ ﮔﺰﯾﻨﻪ دارد ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﺑﺪﻫﯿﻢ ۱ ﺑﻪ ﮐﻢ ﺑﺪﻫﯿﻢ ۲، ﺑﻪ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﺪﻫﯿﻢ ۳، ﺑﻪ زﯾﺎد ۴ و در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺧﯿﻠﯽ زﯾﺎد ﺑﺪﻫﯿﻢ ۵

ﺑﺮای ﺷﺮوع دادن ﻋﺪد ﺑﻪ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﺳﻮال ﺷﻤﺎ در ﻗﺴﻤﺖ valueﻫﺮ ﺳﻮال ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﭘﻨﺠﺮه value lable ﺑﺎز ﺷﻮد. ﺳﭙﺲ در آن ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﮑﻞ ﺑﻪ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ ﻋﺪد ﺑﺪﻫﯿﺪ.

ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﺪ در ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺎﯾﺪ ﻫﻤﻪ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ را ﺑﻪ ﻻﺗﯿﻦ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ زﯾﺮا ﺑﺎ زﺑﺎن ﻓﺎرﺳﯽ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﻣﺜﻼ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻣﺮد ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ mard.

در ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ ﻣﺮد و زن ارزش اﻧﻬﺎ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪه اﺳﺖ

ﺣﺎﻻ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺮای ﺳﻮاﻻت ۵ ﮔﺰﯾﻨﻪ ای را در ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿد

ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ﺳﻮاﻻت ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺑﺎﻻ را اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ﺳﻮاﻻتhttp://pajuha.ir ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﻮد ﭘﺲ از اﯾﻦ ﮐﺎر ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺑﻪ راﺣﺘﯽ داده ﻫﺎی ﺧﻮد را وارد ﻧﺮم اﻓﺰار ﮐﻨﯿﺪ.. اداﻣﻪ را ﺑﺨﻮاﻧﯿﺪ!

ﻗﺪم ﭘﻨﺠﻢ: ﺣﺎﻻ از ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ روی ﮔﺰﯾﻨﻪdata variable ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ وارد ﻣﺤﯿﻂ وارد ﮐﺮدن داده ﻫﺎی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ وارد ﺑﺸﻮﯾﻢ

ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ وارد ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺮ ﺷﺪه اﯾﺪ

ﻣﺤﯿﻂ ﺑﺎﻻ ﺳﻮاﻻت ﺷﻤﺎ در ﺑﺎﻻ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ و ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﻧﺮم اﻓﺰار ﻫﻢ از ۱ ﺷﺮوع ﺷﺪه اﺳﺖ روﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦ

ﻗﺪم ﺷﺸﻢ: ﺣﺎﻻ ﻧﻮﺑﺖ وارد ﮐﺮدن داده ﻫﺎی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺟﺪول اﺳﺖ اوﻟﯿﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ را در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺧﻮد ﻗﺮار دﻫﯿﺪ اوﻟﯿﻦ ﺳﻮال ﺷﻤﺎ ﺟﻨﺴﯿﺖ اﺳﺖ. ﻣﺜﻼ در ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اول ﻓﺮد ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻣﺮد را ﺗﯿﮏ زده اﺳﺖ ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ از ﺳﻄﺮ ۱ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻋﺪد ۱ را وارد ﮐﻨﯿﺪ، و اﯾﻦ ﻓﺮد ﺳﻦ ﺧﻮد را ۲۴ ﻧﻮﺷﺘﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﺎن ۲۴ را وارد ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﺳﻮال ۱ را ﺧﯿﻠﯽ زﯾﺎد ﺗﯿﮏ زده اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺟﺎی ﺧﯿﻠﯽ زﯾﺎد ۵ را در ﺳﻮال۱ ﯾﺎ ﻫﻤﺎن q1ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﯿﻢ ﺳﻮال ۲ را ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺗﯿﮏ زده اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ۳ را ﻣﯽ زﻧﯿﻢ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﻮال ۳ را ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﺗﯿﮏ زده اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس ارزﺷﯽ ﮐﻪ اﮔﻪ ﯾﺎدﺗﻮن ﺑﺎﺷﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ value ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮدﯾﻢ ﻋﺪد ۱ را ﻣﯽ زﻧﯿﻢ .ﺳﻮال ﭼﻬﺎر ﻫﻢ ﻣﺘﻮﺳﻂ را اﻧﺘﺨﺎب ﮐﺮده اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﺎزم ۳ را ﻣﯽ زﻧﯿﻢ . ﻣﺜﻼ ﺳﻮال ۵ را ﻫﻢ ﻓﺮاﻣﻮش ﮐﺮده اﺳﺖ ﺗﯿﮏ ﺑﺰﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺎ در اﯾﻦ ﺻﻮرت آن را ﺧﺎﻟﯽ ﻣﯽ ﮔﺬارﯾﻢ(ﺑﻪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﺪ)

ﻗﺪم ﻫﻔﺘﻢ: در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪی ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎ ) اﺑﻌﺎد( ﺧﻮد را ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﮔﺰﯾﻨﻪ compute ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺑﺪﻫﯿﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﭘﻨﺠﺮه compute ﺑﺎز ﮐﻨﯿﺪ و ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎ را ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺑﺪﻫﯿﺪ. ﺑﻪ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﮐﻪ ﻣﺜﻼ ﻣﻮﻟﻔﻪ اول ﻣﺜﻼ ﺧﻠﻖ داﻧﺶ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﻪ ﺳﻮاﻻت ۱ ﺗﺎ ۳ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آن اﺳﺖ. در اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﮑﻞ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﺪ.

ﭘﻨﺠﺮه compute در ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ
*** دﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ در وارد ﮐﺮدن اﺳﻢ ﻫﺎ در ﻧﺮم اﻓﺰار ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻻﺗﯿﻦ ﺑﺎﺷﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﯿﻦ ﺣﺮوف ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﺎﺷﺪ

ﺑﻌﺪ از اوﮐﯽ ﻣﯽ ﺑﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ. ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ:

ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﺑﻌﺪی ﺧﻮد را ﺑﺴﺎزﯾﺪ ﺑﺮای ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻧﻬﺎﯾﯽ) ﮐﻪ اﯾﻨﺠﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ اﺳﺖ( ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎ را ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﺠﺪد compute ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﻣﺘﻐﯿﺮ اﺻﻠﯽ ﻣﺜﻼ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﻮد ﯾﻌﻨﯽ :

ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی زﯾﺮ اﺳﺖ
ﺧﻠﻖ داﻧﺶ
ﮐﺴﺐ داﻧﺶ
ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ
ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﺳﻪ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺳﺎﺧﺘﻪ اﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ computeﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﻮد.

*** ﻣﺮور: در اﺑﺘﺪا ﻣﺎ ﺳﻮاﻻت ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ را ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮدﯾﻢ+ ﺳﭙﺲ داده ﻫﺎ را وارد ﮐﺮدﯾﻢ+ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﮔﺰﯾﻨﻪ compute ﺳﻮاﻻت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻮﻟﻔﻪ را ﺟﻤﻊ ﺑﺴﺘﯿﻢ+ و در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎ را ﻣﺠﺪد ﺑﺎ compute ﺟﻤﻊ ﺑﺴﺘﯿﻢ ﺗﺎ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﻮد ***

ﺑﻌﺪ از ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ آزﻣﻮن اﯾﻦ دو ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ ﺑﺮای ﻣﺜﺎل ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﺑﯿﻦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ وﺟﻮد دارد ﯾﺎ ﻧﻪ

ﺗﻮﺟﻪ: ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﮐﻪ در اﯾﺮان ﮐﺎر ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ دو ﻣﺘﻐﯿﯿﺮ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ از آزﻣﻮن ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد. ﮐﻪ در اداﻣﻪ ﻣﺎ آزﻣﻮن ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﺮور ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ .

ﻗﺪم ﻫﺸﺘﻢ: اﺑﺘﺪا ﺑﻪ ﻣﻨﻮ analyze ﻣﯽ روﯾﻢ ) اﯾﻦ ﻣﻨﻮ در ﺑﺎﻻی ﻧﺮم اﻓﺰار اﺳﺖ( ﺳﭙﺲ ﺑﻪ زﯾﺮ ﻣﻨﻮ correlate و ﺳﭙﺲ زﯾﺮ ﻣﻨ bivariate ﻣﯽ روﯾﻢ. ﮐﻪ ﯾﮏ ﭘﻨﺠﺮه ﺑﺎز ﻣﯽ ﺷﻮد. ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺳﻮاﻻت و ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﮐﻪ ﺗﺸﮑﯿﻞ داده اﯾﻢ در ﯾﮏ ﻃﺮف ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﺣﺎﻻ ﻣﺎ ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﺑﯿﻦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ وﺟﻮد دارد ﯾﺎ ﺧﯿﺮ
در آﻧﺠﺎ) ﻫﻤﺎن ﭘﻨﺠﺮه ﮐﻪ ﺑﺎز ﺷﺪه اﺳﺖ( ﺑﺎ دﮐﻤﻪ ﻓﻠﺶ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ راﺳﺖ اﻧﺘﻘﺎل ﻣﯽ دﻫﯿﻢ. زﯾﺮا ﻣﯽ ﺧﻮاﻫﯿﻢ همبستگی ﺑﯿﻦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ را ﺑﺪﺳﺖ ﺑﯿﺎورﯾﻢ؛ اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫﯿﻢ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ را ﺑﺪﺳﺖ
ﺑﯿﺎورﯾﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ را اﻧﺘﻘﺎل دﻫﯿﻢ. ﭘﺲ از اﻧﺘﻘﺎل ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ در ﻧﻬﺎﯾﺖ دﮐﻤﻪ اوﮐﯽ را ﻣﯽ زﻧﯿﺪ. ﮐﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ﺑﺎز ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ آزﻣﻮن را ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﻪ ﺷﮑﻞ زﯾﺮ ﻧﮕﺎه ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ راﺳﺖ ﺑﺎ ﻓﻠﺶ اﻧﺘﻘﺎل داده ﺷﺪه اﻧﺪ

ﻗﺪم ﻧﻬﻢ: ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ آزﻣﻮن را ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ ﻣﯿﺰان ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﯿﺎن دو ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ۴۱/ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ در اﯾﻦ ازﻣﻮن ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ دو ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ دارﻧﺪ وﻟﯽ ﻣﻘﺪاری ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ آﻧﻬﺎ ﺿﻌﯿﻒ اﺳﺖ. ﻫﻤﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨﯽ داری اﯾﻦ ازﻣﻮن ۰۰۰/ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﻪ ﻧﺸﺎن از اﻋﺘﺒﺎر ازﻣﻮن دارد.

ﻣﯿﺰان ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺻﺪرﺻﺪ ﺑﯿﻦ دو ﻣﺘﻐﯿﺮ ۱ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﻘﺪر ﻣﯿﺰان ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ۱ ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻗﻮی ﺗﺮی ﺑﯿﻦ دو ﻣﺘﻐﯿﺮ وﺟﻮ دارد ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮدﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﻦ دو ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻣﺎ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ۴۱/ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻣﻘﺪاری ﺿﻌﯿﻒ ﺑﻮد ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮐﻪ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻗﻮی دارﻧﺪ ﺑﯿﻦ ۵۰/ ﺗﺎ ۷۰/ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﮐﻤﺘﺮ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﯿﻦ دو ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﺎﻻ ﺗﺮی وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ

ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨﯽ داری: اﺣﺘﻤﺎل ارﺗﮑﺎب ﺑﻪ ﺧﻄﺎی ﻧﻮع اول ﯾﺎ α را ﺳﻄﺢ اﻃﻤﯿﻨﺎن ﯾﺎ ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨﯽ دار ﺑﻮدن آزﻣﻮن ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ. اﻧﺘﺨﺎب اﯾﻦ ﺳﻄﺢ اﺧﺘﯿﺎری اﺳﺖ وﻟﯽ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺳﻄﻮح۵ ۰/۰ و ۰/۰۱ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻄﺢ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ درﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺣﺘﻤﺎل ۹۵ درﺻﺪ اﺧﺘﻼف ، ﻣﺜﻼً ﺑﯿﻦ دو ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ، ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺧﻄﺎی ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی ﻧﺒﺎﺷﺪ اﺧﺘﻼف را ﻣﻌﻨﯽ دار ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ و ﻓﺮض ﺻﻔﺮ رد ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨﯽ داری ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮل ﺑﺎﯾﺪ زﯾﺮ ﺳﻄﻮح۵ ۰/۰ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﻪ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮدﯾﺪ در آزﻣﻮن ﻣﺎ ۰۰۰/۰ ﺑﻮد ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﻌﻨﯽ دار اﺳﺖ

 

ﻗﺪم دﻫﻢ: در ﻗﺪم ﻫﺎی ﻗﺒﻠﯽ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﺎده و ﻓﺸﺮده از وارد ﮐﺮدن داده ﻫﺎ ﺗﺎ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮔﺰارش را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﻔﺴﯿﺮی ﺷﺮح دادﯾﻢ. اﻟﺒﺘﻪ اﻣﯿﺪوارﯾﻢ اﯾﻦ اﻣﻮزش ﻣﻮﺟﺐ ﺷﻮد ﺷﻤﺎ ﺑﻪ آﻣﻮزش ﻫﺎی ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺗﺮ ﮔﺮاﯾﺶ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﯿﺪ. ﻗﺼﺪ ﻣﺎ ﻓﻘﻂ اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺷﻤﺎ را ﺑﺎ آﻣﺎر و ﻧﺮم اﻓﺰار spss اﺷﺘﯽ دﻫﯿﻢ.

ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺨﺶ آﻣﺎری ﻫﺮ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺷﺎﻣﻞ دو ﺑﺨﺶ اﺳﺖ

ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ
اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ
در ﺑﺎﻻ ( ازﻣﻮن ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ) ﻣﺎ روﻧﺪ اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ ﺗﻮﺿﯿﺢ دادﯾﻢ ﺑﺮای ﺑﺪﺳﺖ آوردن اﻃﻼﻋﺎت ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﻮدار زﯾﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﺪ.

قدم د هم: همچنین شما می توانید برای استاندارد سازیپرسشنامه خود یعنی پایایی آن را بدست بیاورید به ترتیب زیر عمل کنید
ابتدا پرسشنامه ها را در بین ۰۲ تا ۰۲ نفر جامعه پخش و طالعات را جمع آوری کنید و سپس بر اساس نمودار زیر الفای کرونباخ آن را بدست آورید.

 

جهت ثبت سفارش به یکی از راه های ارتباطی زیر مراجعه نمایید:

شماره تماس:۰۹۳۵۷۲۵۸۴۲۵

ایمیل:info@pajuha.ir

تصمیم گیری چند معیاره MCDM

MCDM چیست؟

مدل‌های تصمیم‌گیری چند معیاره MCDM به دو دستهٔ عمده مدل‌های تصمیم‌گیری چند هدفه MODM و مدل‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه MADM تقسیم می‌شود. در حالت کلی مدل‌های چند هدفه به منظور طراحی و مدل‌های چند شاخصه به منظور انتخاب گزینه برتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت اصلی مدل‌های تصمیم‌گیری چند هدفه با مدل‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه آن است که اولی در فضای تصمیم‌گیری پیوسته و دومی بر فضای تصمیم‌گیری گسسته تعریف می‌گردند.

معیارها

در مورد معیارهای به کار رفته در مسائل به‌طور کلی سه کار باید انجام گیرد :

  • تبدیل معیارهای کیفی به کمی
  • بی مقیاس کردن معیارها
  • تعیین وزن‌های نسبی معیارها

چگونگی تحلیل

برای تحلیل یک سیستم چند معیاره باید عناصر آن را به خوبی شناخت و آن‌ها را به‌طور دقیق تعریف کرد و سپس به مدلسازی و تجزیه و تحلیل آن پرداخت. به‌طور کلی می‌توان گفت مسائل تصمیم‌گیری چند معیاره MCDM شامل ۶ مؤلفه می‌باشند:

۱. یک هدف یا مجموعه‌ای از اهداف

۲. تصمیم گیرنده (DM) یا گروهی از تصمیم گیران

۳. مجموعه‌ای از معیارهای ارزیابی

۴. مجموعه‌ای از گزینه‌های تصمیم

۵. مجموعه‌ای از متغیرهای مجهول یا متغیرهای تصمیم

۶. مجموعه‌ای از نتایج حاصل شده از هر زوج گزینه – معیار

عنصر مرکزی این ساختار، یک ماتریس تصمیم است که شامل مجموعه‌ای از سطرها و ستون‌هاست. این ماتریس نتایج تصمیم را برای مجموعه‌ای از گزینه‌ها و معیارهای ارزیابی بیان می‌کند.

مسائل تصمیم‌گیری پیچیده عموماً از تعدادی تصمیم‌گیرنده تشکیل شده که به آن‌ها گروه‌های ذی‌نفع نیز گفته می‌شود. تصمیم‌گیرنده می‌تواند یک نفر یا گروهی از مردم از قبیل دولت یا نهادهای حقوقی باشد که این افراد با اولویت‌های منحصربه‌فرد خود مشخص می‌شوند. که اولویت‌ها بر اساس اهمیت نسبی معیارها و گزینه‌های تصمیم می‌باشند. همچنین اولویت‌ها می‌توانند به صورت وزن‌های اختصاص داده شده برای معیارهای ارزیابی مورد استفاده قرار گیرند. با اولویت بندی نتایج تصمیم می‌توان بهترین گزینه را انتخاب نمود.

روش های پرکاربرد تصمیم گیری چند معیاره

روش‌های زیر از جمله روش‌های پر کاربرد تصمیم‌گیری چند معیاره هستند.

روش AHP :۱ واژه AHP مخفف عبارت Analytical Hierarchy process به معنی فرایند تحلیل سلسله مراتبی است. تکنیک AHP توسط توماس ساعتی به سال ۱۹۸۳ معرفی شد. در این مقاله فرایند تحلیل سلسله مراتبی با یک مثال کاربردی آموزش داده می‌شود. برای تعیین وزن معیارها و رتبه بندی گزینه‌ها از مقایسه زوجی استفاده می‌شود. پرسشنامه مورد استفاده برای تحلیل‌های سلسه‌مراتبی و تصمیم‌گیری چندمعیاره به پرسشنامه خبره موسوم است. برای تهیه پرسشنامه خبره از مقایسه زوجی عناصر استفاده می‌شود. برای هر سطح از سلسله مراتب یک ماتریس مقایسه زوجی تهیه می‌شود. برای امتیاز دهی از مقیاس نه درجه ساعتی به صورت زیر استفاده می‌شود.

هدف تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی انتخاب بهترین گزینه براساس معیارهای مختلف از طریق مقایسه زوجی است. این تکنیک برای وزن دهی به معیارها نیز استفاده می‌شود. چون افزایش تعداد عناصر هر خوشه مقایسه زوجی را دشوار می‌کند بنابراین معمولاً معیارهای تصمیم‌گیری را به زیرمعیارهایی تقسیم می‌کنند.

۲- روش ANP : واژه ANP مخفف عبارت Analytical Network Process (ANP) به معنی فرایند تحلیل شبکه است. فرایند تحلیل شبکه یا ANP یکی دیگر از سری تکنیک‌های تصمیم‌گیری است که شباهت زیادی به روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی AHP دارد. هر یک از روش‌ها بر اساس یک سری فرضیات بنا شده شده‌است. برای نمون اگر معیارها مستقل از هم باشند و مقایسات زوجی امکانپذیر باشد مدل تصمیم‌گیری مناسب مدل AHP است ولی اگر معیارها مستقل نباشند روش ANP بهتر است. تکنیک فرایند تحلیل شبکه یا ANP یکی دیگر از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره است که «فرایند تحلیل سلسله مراتبی» یا AHP را با جایگزینی «شبکه» بجای «سلسله مراتب» بهبود می‌بخشد. فرآیند تحلیل سلسله‌مراتبی که در دهه هفتاد میلادی توسط ساعتی پیشنهاد گردید، یکی از تکنیک‌های معروف تصمیم‌گیری چند معیاره است که یک مسئله تصمیم‌گیری را به چند سطح مختلف تجزیه می‌کند که مجموع این سطوح تصمیم، تشکیل یک سلسله‌مراتب را می‌دهند. تفسیر تکنیک فرایند تحلیل شبکه چندان پیچیده نیست.

۳- روش ویکور (Vikor): روش ویکور (Vikor) حرف اختصاری عبارت صربی Vlse Kriterijumsk Optimizacija Kompromisno Resenje یکی از مدل‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره برای انتخاب بهترین گزینه است. این مدل توسط اپریکویک به سال ۱۹۸۴ ارائه شد. تکنیک ویکور یک روش سازشی است و به تصمیم‌گیری پیرامون گزینه‌ها براساس معیارهای مختلف کمک می‌کند. منظور از جواب سازشی نزدیکترین جواب موجه به جواب ایده آل است. کلمه سازش به یک توافق متقابل اطلاق می‌گردد.

تکنیک ویکور از طریق ارزیابی گزینه‌ها بر اساس معیارها، گزینه‌ها را اولویت بندی یا رتبه بندی می‌کند. در تکنیک ویکور معیارها وزن دهی نمی‌شوند بلکه معیارها از طریق روش‌های دیگر ارزیابی می‌شود و سپس گزینه‌ها بر اساس معیارها و با ترکیب در ارزش معیارها، ارزیابی شده و رتبه بندی می‌شوند. در این مدل همواره چند گزینه مختلف وجود دارد که این گزینه‌ها بر اساس چند معیار به صورت مستقل ارزیابی می‌شوند و در نهایت گزینه‌ها بر اساس ارزش، رتبه بندی می‌گردند.

۴- روش الکتره (ELECTRE)

۵- روش تاپسیس (TOPSIS) : روش تاپسیس یکی از تکنیک‌های مورد استفاده در تصمیم‌گیری چند معیاره (MCDM) است. در این روش تصمیم‌گیری تعدادی گزینه و تعدادی معیار برای تصمیم‌گیری وجود دارد که باید با توجه به معیارها، گزینه‌ها رتبه‌بندی شوند، و یا اینکه به هر یک از آن‌ها یک نمره کارایی اختصاص داده شود. فلسفه کلی روش تاپسیس این است که با استفاده از گزینه‌های موجود، دو گزینه فرضی تعریف می‌شوند. یکی از این گزینه‌ها مجموعه‌ای است از بهترین مقادیر مشاهده شده در ماتریس تصمیم‌گیری. این گزینه‌ را اصطلاحاً ایده‌آل مثبت (بهترین حالت ممکن) می‌نامیم. ضمن اینکه یک گزینه فرضی دیگر تعریف می‌شود که شامل بدترین حالت‌های ممکن باشد. این گزینه ایده‌آل منفی نام دارد. معیارها می‌تواند دارای ماهیت مثبت یا منفی باشند، همچنین واحد اندازه‌گیری آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد.

معیار محاسبه نمرات در روش تاپسیس این است که گزینه‌ها تا حد امکان به گزینه ایده‌آل مثبت نزدیک و از گزینه ایده‌آل منفی دور باشد. بر این اساس یک نمره برای هر گزینه محاسبه می‌شود و گزینه‌ها مطابق این نمرات رتبه بندی می‌شوند.

فرآیند تاپسیس شامل مراحل زیر است:

گام ۱) ایجاد یک ماتریس تصمیم‌گیری برای رتبه بندی. شامل m گزینه و n معیار.

گام ۲) نرمال نمودن ماتریس تصمیم‌گیری است.

گام ۳) تعیین راه حل ایده آل مثبت و راه حل ایده آل منفی

گام ۴) بدست آوردن میزان فاصله هر گزینه تا ایده آل‌های مثبت و منفی

گام ۵) تعیین ضریب نزدیکی برای هر یک از گزینه ها

گام ۶) رتبه بندی گزینه‌ها بر اساس ضریب نزدیکی

 

 

 

جهت ثبت سفارش به یکی از راه های ارتباطی زیر مراجعه فرمایید:

شماره تماس:۰۹۳۵۷۲۵۸۴۲۵

ایمیل: info@pajuha.ir

روش AHP

این روش از جمله روش های تصمیم گیری چند معیاره است که درست مانند روش AHP می باشد ولی در آن معیارها یا زیرمعیارها و یا گزینه ها دارای وابستگی یا رابطه هستند. چنانچه مسئله ای باشد که در آن معیارها دارای رابطه باهم باشند و یا زیرمعیارها دارای روابط داخلی باشند دیگر این نوع مسئله از طریق روش AHP قابل انجام نیست چرا که دیگر مسئله از حالت سلسله مراتبی خارج می شود و یک حالت شبکه ای ایجاد می­کند. در این وضعیت، بایستی مسئله به روش ANP حل شود. در واقع روش AHP را یک حالت خاص از روش ANP می دانند. فرایند تحلیل شبکه روش جامع و قدرتمندی را برای تصمیم گیری دقیق با استفاده از اطلاعات تجربی و یا قضاوت های شخصی هر تصمیم گیرنده در اختیار و با فراهم کردن ساختاری برای سازماندهی معیارهای متفاوت و ارزیابی اهمیت و ارجحیت هر یک از آن ها نسبت به گزینه ها، فرایند تصمیم گیری را آسان می­کند. این روش قابلیت پیاده­ سازی در نرم افزار سوپر دسیژن و یا اکسل (EXCEL) را دارد.

جهت ثبت سفارش به یکی از راه های ارتباطی زیر مراجعه نمایید:

شماره تماس: 09357258425

ایمیل: info@pajuha.ir

سایت: www.pajuha.ir

تحلیل آماری با PLS

در علوم مختلف گاهی اوقات فرضیه‌هایی مطرح می‌شود که در آن نیاز به بررسی تعامل چندین متغیر با یکدیگر وجود دارد. در این موارد معمولاً از مدلسازی استفاده می‌شود و برای تحلیل یک مدل نرم افزارهای مختلفی در دسترس می‌باشد. مدل‌های بسیار ساده را می‌توان با نرم افزارهایی مانند SPSS نیز انجام داد اما معمولاً از سه نرم افزار شناخته شده یعنی لیزرل، ایموس و پی ال اس بیشتر استفاده می‌شود.

نرم افزار Smart PLS در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و برخلاف نرم افزارهای دیگر مانند لیزرل و ایموس که از روش کوواریانس محور استفاده می‌کردند، در PLS از روش حداقل مربعات جزئی استفاده می‌شود. در تحلیل آماری با PLS سعی براین است که با استفاده از نشانگرهای گرافیکی به جای نوشتن فرامین بلند و پیچیده، طراحی مدل معادلات ساختاری انجام گیرد. با توجه به کاربرد روز افزون این نرم افزار در مدل‌سازی، موسسه نیتیو پیپر خدمات کاملی را در زمینه تحلیل آماری با PLS ارائه می‌دهد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.


خدمات مرتبط با تحلیل آماری با PLS

نرم افزار PLS را باید نرم افزار جدیدی دانست که مبتنی بر نسل دوم مدل‌سازی معادلات ساختاری معروف به رویکرد حداقل مربعات جزئی است. از جمله مزایای این رویکرد جدید شامل کار با داده‌های کمتر، نداشتن حساسیت به نرمال بودن داده‌ها، توانایی پیش بینی مدل‌های پیچیده و قابلیت مدل اندازه گیری ترکیبی و انعکاسی است و همین عامل سبب شده است که نرم افزار PLS در میان پژوهشگران به شدت محبوب شود.

در همین راستا گروه علمی پژوها نیز با استفاده از تیمی از پژوهشگران برجسته در رشته‌های مختلف، آماده انجام تمامی پروژه‌های پژوهشی است که قصد مدل‌سازی با نرم افزار PLS را دارند. همکاران ما در رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های روانشناسی و مشاوره، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، مدیریت، اقتصاد، حسابداری، علوم پزشکی و سایر رشته‌ها، آمادگی دارند تحلیل آماری با PLS را مبتنی بر پروپوزال یا موضوع مقاله به انجام برسانند.

رشته‌های تحت پوشش در تحلیل آماری با PLS

 تحلیل آماری با نرم افزار PLS در رشته‌های روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی

– تحلیل آماری با PLS در رشته‌های مدیریت، اقتصاد و حسابداری

– تحلیل آماری با نرم افزار PLS در رشته‌های علوم اجتماعی و سایر حوزه‌های علوم انسانی

– تحلیل آماری با PLS در رشته‌های علوم پزشکی و سایر رشته‌های حوزه بهداشت و سلامت

– تحلیل آماری با نرم افزار PLS در تمامی رشته‌های دیگر علمی و دانشگاهی


جهت ثبت سفارش به یکی از راه های ارتباطی زیر مراجعه فرمایید:

شماره تماس:۰۹۳۵۷۲۵۸۴۲۵

ایمیل:info@pajuha.ir

تحلیل آماری با آموس


در برخی از پژوهش‌ها، محققان علاقه به بررسی تاثیرات متقابل تعداد زیادی متغیر دارند.   برای تجزیه و تحلیلیافته‌های این گونه  مطالعات از نرم افزارهای متنوعی استفاده می‌شود که یکی از آنها نرم افزارها ایموس می‌باشد. تحلیل آماری با استفاده از ایموس AMOS در مقایسه با نرم افزارهای دیگر مزایا و معایبی دارد که در اینجا با برخی از آن‌ها آشنا خواهید شد.

مزایای

۱- ایموس  مدل یابی معادلات ساختاری را به شیوه ترسیمی انجام می‌‎دهد که همین عامل باعث افزایش سرعت در تعریف، و محاسبه مدل‌ها شده است.

۲- در این نرم افزار تقریباً هیچ پیش فرضی در مدل ترسیم شده وجود ندارد و همه چیز باید توسط کاربر تعریف شود. برخی  از پژوهشگران آزادی عمل در این زمینه را از مزایای این نرم افزار می‌دانند.

 

تحلیل آماری با ایموس AMOS

خدمات مرتبط با تحلیل آماری با ایموس AMOS

گروه علمی پژوها با داشتن افراد مجرب در زمینه تحلیل آماری با ایموس AMOS آمادگی خود را برای کلیه تحلیل‌های لازم برای پایان نامه یا مقالات دانشجویان و پژوهشگران را با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان اعلام می دارد.

برخی از تحلیل‌های قابل انجام با نرم افزار ایموس عبارتند از:

– انجام تحلیل مسیر با ایموس AMOS

– انجام مدل یابی معادلات ساختاری با ایموس AMOS

– انجام تحلیل عاملی تائیدی با ایموس AMOS

– انجام آزمون مدل اندازه گیری با ایموس AMOS

رشته‌های تحت پوشش در تحلیل آماری با ایموس AMOS

در رشته‌های مختلف علمی امکان استفاده از مدل یابی وجود دارد اما به دلایل مختلف این قبیل پژوهش‌ها در رشته‌های علوم انسانی بیشتر است. گروه علمی پژوها  آمادگی دارد در تمامی رشته‌های علمی و دانشگاهی خدمات مرتبط با تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار آماری ایموس را به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهد. برخی از رشته‌های تحت پوشش در این زمینه عبارتند از:

– تحلیل آماری با ایموس AMOS در رشته‌های مشاوره، علوم تربیتی و روانشناسی

– تحلیل آماری با ایموس AMOS در رشته‌های حسابداری، اقتصاد و مدیریت

– تحلیل آماری با ایموس AMOS در رشته‌های علوم اجتماعی و سایر حوزه‌های علوم انسانی

– تحلیل آماری با ایموس AMOS در رشته‌های بهداشت، سلامت و سایر حوزه‌های علوم پزشکی

– تحلیل آماری با ایموس AMOS در تمامی رشته‌های دیگر علمی و دانشگاهی

 

جهت ثبت سفارش به یکی از راه های ارتباطی زیر مراجعه فرمایید

شماره تماس:۰۹۳۵۷۲۵۸۴۲۵

ایمیل:info@pajuha.ir